Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Inne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Bocznica
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotres19
Fotograf kolejowy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:49, 20 Gru 2006    Temat postu: Stacja

Witam

Jaka jest największa stacja towarowa w Polsce lub Europie
(byłbym wdzięczny jeśli by ktoś coś wiedział o największej stacji
na świecie)

Pytam, ponieważ fotografuje stacje towarowe
i chciałbym wiedzieć jaka stacja w polsce jest największa

Słyszałem że Tarnowskie Góry lub Warszawa Praga
ale nie jestem tego pewien

Prosze o pomoc
z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pią 21:04, 22 Gru 2006    Temat postu:

Już jest nowa wersja oficjalnej strony PKP. Moim zdaniem wygląda lepiej niż poprzednio. Jest nawet dział "Klub PKP", gdzie są galerie i linki do stron Miłośników Kolei. Postaram się, żeby nasz adres też tam się znalazł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin K.




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Wrocławia

PostWysłany: Sob 10:45, 30 Gru 2006    Temat postu:

Tarnowskie Góry to napewno największa stacja rozrządowa w Polsce, zaraz na nimi jest Wrocław Brochów
Jeśli chodzi o innego typu stacje to się nie orientuję, ale raczej nic większego nie ma ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotres19
Fotograf kolejowy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:25, 30 Gru 2006    Temat postu:

dzięki...
troche szukałem po googlach i znalazłem coś takiego:

zdjęcie największej stacji rozrządowej w europie

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Wto 1:59, 16 Sty 2007    Temat postu:

Kiedy uzasadnione jest użycie hamulca ręcznego w wagonie osobowym? Raz jechałem pośpiechem, zatrzymał się na stacji i miałem zamiar wysiąść, ale drzwi się zablokowały i pomimo prób nie chciały się otworzyć. Pociąg ruszył i nie zdążyłem dobiec do następnych drzwi. Następna stacja znajdowała się 2 km dalej, więc nie było tak źle. Czy w takiej sytuacji użycie ręcznego byłoby uzasadnione?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Wto 14:03, 16 Sty 2007    Temat postu:

Czym się różni nastawnia dysponująca od zwykłej nastawni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Fotograf kolejowy



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 19:10, 21 Lut 2007    Temat postu:

Odświeżę temat i zadam pytanie.
Gdzie można zdobyć rozkład pociągów na danej lini, osobowe to zwykły rozkład, a towarowe ?? Jeżeli ktoś wie proszę o szybka odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Śro 23:30, 21 Lut 2007    Temat postu:

Mike napisał:
Odświeżę temat i zadam pytanie.
Gdzie można zdobyć rozkład pociągów na danej lini, osobowe to zwykły rozkład, a towarowe ?? Jeżeli ktoś wie proszę o szybka odpowiedź.


Rozkładu dla pociągów towarowych nie kupisz nigdzie, można zdobyć je w jakieś inne sposoby np wybrać się do najbliższego CMu i popytać lub od znajomego mechanika zaczerpnąć wiedzy trochę o planowych bruttach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Czw 9:27, 22 Lut 2007    Temat postu:

Albo jak jest miłą pani na nastawni, to znaleźć jakiś przedmiot związany z PKP (np. tabliczka informacyjna żeby nie dotykać przewodów trakcyjnych itd.) i zagadać czy nie jedzie jakieś brutto, przy okazji się zzapytać czy można wejść na nastawnie. W Chełmie Śląskim, pani jest bardzo miła, ugościła nas na nastawni, przy okazji sfociłem pare towarów z nastawni ;] Oni tam mają całe stosy zeszytów z rozkładami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hbudzynski




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość/Lublin

PostWysłany: Pią 18:49, 23 Lut 2007    Temat postu:

Co do towarowych rozkladów na liniach.
Prosze bardzo: Produkt PKP PLK mowiacy bezpośrednio o relacjach, lokomotywach je obslugujacych i odleglosciach taryfowych.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:22, 28 Lut 2007    Temat postu:

Daras napisał:
Czym się różni nastawnia dysponująca od zwykłej nastawni?


Nastawnia dysponująca to ta nastawnia gdzie znajduje się dyżurny ruchu niekiedy z nastawniczym jeśli nastawnia jest duża. Na nastawni wykonawczej pracuje nastawniczy który wszelkie czynności związane z prowadzeniem ruchu pociągu wykonuje na telefoniczne polecenie dyżurnego ruchu tej stacji.
Niekiedy na większych stacjach nastawni wykonawczych jest więcej.
Radiołączność pociągową prowadzi dyżurny ruchu (nast. dysponująca).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Nie 0:36, 04 Mar 2007    Temat postu:

@maszynista_50: Dzięki za odpowiedź na moje pytanie!

Za to mam kolejne: czy można fotografować eszelony? Czy może jest jakiś zakaz, z racji tego, że przewożony jest tam sprzęt wojskowy?

hbudzynski napisał:
Co do towarowych rozkladów na liniach.
Prosze bardzo: Produkt PKP PLK mowiacy bezpośrednio o relacjach, lokomotywach je obslugujacych i odleglosciach taryfowych.
[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo przydatna strona! Nie wiedziałem, że w ogóle taka istnieje! A jak się ją powinno odczytywać? Bo tam chyba nie podają rozkładu jazdy na więcej niż następny dzień od dnia bieżącego, nie? Jeśli by tak było to ta stronka stałaby się nieocenionym źródłem informacji... ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:04, 04 Mar 2007    Temat postu:

Cytat:
czy można fotografować eszelony? Czy może jest jakiś zakaz, z racji tego, że przewożony jest tam sprzęt wojskowy?


Nawet jak zapytasz jakiegoś "kompetentnego" urzędnika kolejowego to on zapewne Tobie powie "na wszelki wypadek", że jest zakaz.
Bo niestety nawet w dobie satelit szpiegowskich, które robią całkiem ładne foty, Polska ma jeszcze dużo do ukrycia. he he he.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Fotograf kolejowy



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 11:05, 04 Mar 2007    Temat postu:

hbudzynski napisał:
Co do towarowych rozkladów na liniach.
Prosze bardzo: Produkt PKP PLK mowiacy bezpośrednio o relacjach, lokomotywach je obslugujacych i odleglosciach taryfowych.
[link widoczny dla zalogowanych]


To jest dobre, bo pokazuje wszystkie połączenia nie tylko obsługiwane przez PKP Cargo,ale również przez innych operatorów, ponieważ jest to rozkład PKP PLK, a nie właśnie Cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Nie 16:38, 08 Kwi 2007    Temat postu:

Jak napisałem wcześniej, daję trochę danych o lokomotywach SM31 i t448p.

1) t448p:

Oznaczenie oryginalne: T466.2
Wybudowanych egzemplarzy: 453
Układ osi: Bo'Bo'
Prędkość max: 90 km/h
Moc ciągła: 926kW
Maksymalna moc trakcyjna: 153 KN
Masa: 64 t
Rozstaw: 1,435 mm
Długość ze zderzakami: 13,580 m
Maksymalny promień skrętu: 120 m

dane pochodzą z opisu do modelu loka do Trainza, którego autorem jest Kylo0

2) SM31:

Producent: Fablok
Lata budowy: 1976-1985
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 116,4 t
Długość ze zderzakami: 17 m
Średnica kół: 1100 mm
Typ silnika spalinowego: a8C22W
Moc znamionowa: 880 kW
Rodzaj przekładni: elektryczna
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
Sterowanie wielokrotne: brak
System ogrzewania: brak

źródło: wikipedia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Bocznica Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin