Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotres19
Fotograf kolejowy
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:49, 20 Gru 2006 Temat postu: Stacja |
|
|
Witam
Jaka jest największa stacja towarowa w Polsce lub Europie
(byłbym wdzięczny jeśli by ktoś coś wiedział o największej stacji
na świecie)
Pytam, ponieważ fotografuje stacje towarowe
i chciałbym wiedzieć jaka stacja w polsce jest największa
Słyszałem że Tarnowskie Góry lub Warszawa Praga
ale nie jestem tego pewien
Prosze o pomoc
z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Pią 21:04, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Już jest nowa wersja oficjalnej strony PKP. Moim zdaniem wygląda lepiej niż poprzednio. Jest nawet dział "Klub PKP", gdzie są galerie i linki do stron Miłośników Kolei. Postaram się, żeby nasz adres też tam się znalazł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin K.
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Wrocławia
|
Wysłany: Sob 10:45, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tarnowskie Góry to napewno największa stacja rozrządowa w Polsce, zaraz na nimi jest Wrocław Brochów
Jeśli chodzi o innego typu stacje to się nie orientuję, ale raczej nic większego nie ma ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotres19
Fotograf kolejowy
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:25, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
dzięki...
troche szukałem po googlach i znalazłem coś takiego:
zdjęcie największej stacji rozrządowej w europie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Wto 1:59, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Kiedy uzasadnione jest użycie hamulca ręcznego w wagonie osobowym? Raz jechałem pośpiechem, zatrzymał się na stacji i miałem zamiar wysiąść, ale drzwi się zablokowały i pomimo prób nie chciały się otworzyć. Pociąg ruszył i nie zdążyłem dobiec do następnych drzwi. Następna stacja znajdowała się 2 km dalej, więc nie było tak źle. Czy w takiej sytuacji użycie ręcznego byłoby uzasadnione?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Wto 14:03, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Czym się różni nastawnia dysponująca od zwykłej nastawni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mike
Fotograf kolejowy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 19:10, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat i zadam pytanie.
Gdzie można zdobyć rozkład pociągów na danej lini, osobowe to zwykły rozkład, a towarowe ?? Jeżeli ktoś wie proszę o szybka odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Śro 23:30, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Mike napisał: | Odświeżę temat i zadam pytanie.
Gdzie można zdobyć rozkład pociągów na danej lini, osobowe to zwykły rozkład, a towarowe ?? Jeżeli ktoś wie proszę o szybka odpowiedź. |
Rozkładu dla pociągów towarowych nie kupisz nigdzie, można zdobyć je w jakieś inne sposoby np wybrać się do najbliższego CMu i popytać lub od znajomego mechanika zaczerpnąć wiedzy trochę o planowych bruttach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Czw 9:27, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Albo jak jest miłą pani na nastawni, to znaleźć jakiś przedmiot związany z PKP (np. tabliczka informacyjna żeby nie dotykać przewodów trakcyjnych itd.) i zagadać czy nie jedzie jakieś brutto, przy okazji się zzapytać czy można wejść na nastawnie. W Chełmie Śląskim, pani jest bardzo miła, ugościła nas na nastawni, przy okazji sfociłem pare towarów z nastawni ;] Oni tam mają całe stosy zeszytów z rozkładami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hbudzynski
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość/Lublin
|
Wysłany: Pią 18:49, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Co do towarowych rozkladów na liniach.
Prosze bardzo: Produkt PKP PLK mowiacy bezpośrednio o relacjach, lokomotywach je obslugujacych i odleglosciach taryfowych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maszynista_50
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:22, 28 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | Czym się różni nastawnia dysponująca od zwykłej nastawni? |
Nastawnia dysponująca to ta nastawnia gdzie znajduje się dyżurny ruchu niekiedy z nastawniczym jeśli nastawnia jest duża. Na nastawni wykonawczej pracuje nastawniczy który wszelkie czynności związane z prowadzeniem ruchu pociągu wykonuje na telefoniczne polecenie dyżurnego ruchu tej stacji.
Niekiedy na większych stacjach nastawni wykonawczych jest więcej.
Radiołączność pociągową prowadzi dyżurny ruchu (nast. dysponująca).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Nie 0:36, 04 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
@maszynista_50: Dzięki za odpowiedź na moje pytanie!
Za to mam kolejne: czy można fotografować eszelony? Czy może jest jakiś zakaz, z racji tego, że przewożony jest tam sprzęt wojskowy?
hbudzynski napisał: | Co do towarowych rozkladów na liniach.
Prosze bardzo: Produkt PKP PLK mowiacy bezpośrednio o relacjach, lokomotywach je obslugujacych i odleglosciach taryfowych.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Bardzo przydatna strona! Nie wiedziałem, że w ogóle taka istnieje! A jak się ją powinno odczytywać? Bo tam chyba nie podają rozkładu jazdy na więcej niż następny dzień od dnia bieżącego, nie? Jeśli by tak było to ta stronka stałaby się nieocenionym źródłem informacji... ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maszynista_50
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:04, 04 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | czy można fotografować eszelony? Czy może jest jakiś zakaz, z racji tego, że przewożony jest tam sprzęt wojskowy? |
Nawet jak zapytasz jakiegoś "kompetentnego" urzędnika kolejowego to on zapewne Tobie powie "na wszelki wypadek", że jest zakaz.
Bo niestety nawet w dobie satelit szpiegowskich, które robią całkiem ładne foty, Polska ma jeszcze dużo do ukrycia. he he he.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mike
Fotograf kolejowy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 11:05, 04 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
hbudzynski napisał: | Co do towarowych rozkladów na liniach.
Prosze bardzo: Produkt PKP PLK mowiacy bezpośrednio o relacjach, lokomotywach je obslugujacych i odleglosciach taryfowych.
[link widoczny dla zalogowanych] |
To jest dobre, bo pokazuje wszystkie połączenia nie tylko obsługiwane przez PKP Cargo,ale również przez innych operatorów, ponieważ jest to rozkład PKP PLK, a nie właśnie Cargo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Nie 16:38, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jak napisałem wcześniej, daję trochę danych o lokomotywach SM31 i t448p.
1) t448p:
Oznaczenie oryginalne: T466.2
Wybudowanych egzemplarzy: 453
Układ osi: Bo'Bo'
Prędkość max: 90 km/h
Moc ciągła: 926kW
Maksymalna moc trakcyjna: 153 KN
Masa: 64 t
Rozstaw: 1,435 mm
Długość ze zderzakami: 13,580 m
Maksymalny promień skrętu: 120 m
dane pochodzą z opisu do modelu loka do Trainza, którego autorem jest Kylo0
2) SM31:
Producent: Fablok
Lata budowy: 1976-1985
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 116,4 t
Długość ze zderzakami: 17 m
Średnica kół: 1100 mm
Typ silnika spalinowego: a8C22W
Moc znamionowa: 880 kW
Rodzaj przekładni: elektryczna
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
Sterowanie wielokrotne: brak
System ogrzewania: brak
źródło: wikipedia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|