Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

PKP Intercity

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Bocznica
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Sob 13:38, 05 Sty 2008    Temat postu: PKP Intercity

Jeśli by ktoś miał jakieś ciekawe informacje na temat PKP Intercity to bym prosił, aby się ze mną skontaktować - razem z innymi ludźmi z grupy naszego roku (transportu) tworzymy projekt odnośnie w/w firmy.

Czy pociągi uruchamiane przez IC czekają na opóźnione pociągi z PR (osobówki i pośpiechy)?

Czy IC posiada już jakieś lokomotywy na własność czy cały czas dzierżawi je od Cargo?

Jakie lokomotywy planują kupić w najbliższych latach?

Będę wdzięczny za odpowiedzi i wszelkie inne, dodatkowe informacje.
Mój mail: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:16, 05 Sty 2008    Temat postu: Re: PKP Intercity

Daras napisał:
Czy IC posiada już jakieś lokomotywy na własność czy cały czas dzierżawi je od Cargo?


Jeszcze nie, najprawdopodobniej przesunięcia taboru z Cargo do PKP PR i PKP IC odbędą się w niedalekiej przyszłości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Nie 1:52, 06 Sty 2008    Temat postu:

A które loki planują przenieść? Czy to poniesie ze sobą jakieś dodatkowe koszty?

A te siódemki ("kremówki") o numerach powyżej 1000 to należą do Przewozów Regionalnych, prawda? I stacjonują tylko w CM Wrocław?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:36, 06 Sty 2008    Temat postu:

Daras napisał:
A te siódemki ("kremówki") o numerach powyżej 1000 to należą do Przewozów Regionalnych, prawda? I stacjonują tylko w CM Wrocław?


Tak, siódemki "kremówki" należą do PR-ów. Na chwilę obecną wszystkie są przydzielone do PR Wrocław. Natomiast co do stacjonowania, to nie chciałbym Cię wprowadzać w błąd, ale nie jestem pewien czy przypadkiem PR-y nie mają swojej szopy. Jeśli nie, to pewnie stacjonują w CM-ie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pon 10:57, 07 Sty 2008    Temat postu:

Ups, chyba mylę pojęcia... CM to jest lokomotywownia, tak? Czy to coś innego znaczy?

EDIT: Czy IC zatrudnia własnych mechów czy też korzysta z usług tych z Cargo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Daras dnia Pon 12:50, 07 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:37, 07 Sty 2008    Temat postu:

"Kremówki" mogą przejść do IC pod warunkiem wpłacenia/zwrotu do Skarbu Państwa 100 mln. zł przeznaczonych na ich modernizację.

Podobna sytuacja jest z wagonami.
"Wagony pociągów pośpiesznych były objętę programem modernizacji z funduszy UE w ramach programu SPOT. Warunkiem wykorzystania tych funduszy - kilkadziesiąt milionów euro było to aby tabor kursował u przewoźnika, który nie świadczy działalności komercyjnej (PKP IC taką spółką jest), ale w ramach obowiązku świadczenie usługi publicznej (PKP PR takim przewoźnikiem były). Inaczej mówiąc przeniesienie taboru zmodernizowanego do PKP IC wiązałoby się z obowiązkiem oddania tych pieniędzy do UE."

(fragment wypowiedzi rzecznika prasowego PKP)

Dlatego toczy się gorąca dyskusja na utworzeniem nowego podmiotu
"PKP InterRegio" który ma przejąć pociągi pośpieszne do tej pory obsługiwane przez PKP PR. W Przewozach Regionalnych pozostaną pewnie tylko EZT, autobusy szynowe i coś tam jeszcze i będzie to obsługa pociągów w jednym regionie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 22:09, 07 Sty 2008    Temat postu:

Daras napisał:
Ups, chyba mylę pojęcia... CM to jest lokomotywownia, tak? Czy to coś innego znaczy?

EDIT: Czy IC zatrudnia własnych mechów czy też korzysta z usług tych z Cargo?


CM oznacza "Zakład Taboru". IC korzysta z usług Cargo - nie ma własnych maszynistów, chociaż w jednym z ostatnich numerów "Kuriera PKP" widziałem ogłoszenie o naborze do drużyn trakcyjnych IC.
Z innych nowości, to jest kategoryczny zakaz z Centrali zatrudniania lokomotyw EP07-10xx do pociągów obsługiwanych przez PKP Intercity.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Wto 0:53, 08 Sty 2008    Temat postu:

EU07-457 napisał:
Z innych nowości, to jest kategoryczny zakaz z Centrali zatrudniania lokomotyw EP07-10xx do pociągów obsługiwanych przez PKP Intercity.

A dlaczego? Dlatego, że należą one do PR, a nie do Cargo? Tak swoją drogą to nawet by pasowały kolorystycznie bardziej niż zielone siódemki Cargo ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:03, 08 Sty 2008    Temat postu:

Daras napisał:
EU07-457 napisał:
Z innych nowości, to jest kategoryczny zakaz z Centrali zatrudniania lokomotyw EP07-10xx do pociągów obsługiwanych przez PKP Intercity.

A dlaczego? Dlatego, że należą one do PR, a nie do Cargo? Tak swoją drogą to nawet by pasowały kolorystycznie bardziej niż zielone siódemki Cargo ;-)


Przeczytaj mój wpis powyżej i będziesz wiedział dlaczego zmodernizowane siódemki przeznaczone dla PR-ów (pow. 1000) nie mogą przejść do IC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xped




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:22, 31 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:
A te siódemki ("kremówki") o numerach powyżej 1000 to należą do Przewozów Regionalnych, prawda? I stacjonują tylko w CM Wrocław?
Nie tylko niedawno przeszły np. do Lublina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Bocznica Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin