Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:19, 29 Lip 2007 Temat postu: Linie wąskotorowe |
|
|
Czy możliwa jest i jak by przebiegała reaktywacja ruchu towarowego na liniach wąskotorowych i normalnotorowych nieczynnych ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ty45 - 20
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:30, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
A dlaczego by nie?
Są tylko dwa problemy:
1. Stan techniczny linii ( a w przypadku "ciasnotorówki" i taboru ),
2. Ewentualni klienci.
Wszystko rozbija się o te dwa czynniki i tzw. "chciejstwo". Technicznie zaś jest to jak najbardziej możliwe... ;)
Natomiast jak by to wyglądało.
Wszystko zależy jak jest ustalona prędkość techniczna - w przypadku Vmax = 0 km/h, należało by przeprowadzić przegląd/remont linii po którym została by ustalona odpowiednia prędkość i regulamin techniczny linii. Następnie wpisanie punktu/stacji do WOT-u, podpisanie umowy z przewoźnikiem i już.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Nie 19:55, 29 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ty45 - 20 napisał: | A dlaczego by nie?
Są tylko dwa problemy:
1. Stan techniczny linii ( a w przypadku "ciasnotorówki" i taboru ),
2. Ewentualni klienci. |
No a taki czynnik jak pieniądze? Przecież o to przede wszystkim chodzi... Jeśli przychód byłby mniejszy niż koszty utrzymania taboru i infrastruktury to żaden przedsiębiorca by się na tą reaktywację ruchu towarowego nie zdecydował... Poza tym trzeba by było odbudować stacje towarowe, gdzie dokonywano by rozładunku towaru. Bardziej konkurencyjny jest transport samochodowy - tyle samo towaru wejdzie do składu wąskotorowego co do kilku ciężarówek, a one mają większą mobilność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ty45 - 20
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16:59, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | No a taki czynnik jak pieniądze? Przecież o to przede wszystkim chodzi... |
Właśnie o to mi chodziło. Czy stan techniczny linii - czytaj koszt doprowadzenia do stanu używalności - jest akceptowalny w perspektywie uruchomianych przewozów.
Jeżeli znajdzie się klient, który będzie płacił i zamawiał np. 10 wahadeł po 25 Eaos`ów dziennie, to wtedy można się nawet porwać na odbudowę torów od podstaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|