Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Śro 0:19, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
EU07-457 napisał: | AdrianD napisał: | [...]zauważ, że inne CM, które również oddały swoje siódemki posiadają jeszcze inne elektryki. Poznań jako jedyny w Polsce CM posiada tylko i wyłącznie elektryki serii EU/EP07 |
A ET22? |
No to ET22 posiadamy dopiero od niecałego miesiąca, a inne CMy, które oddały siódemki, byki mają już od kilkunastu lat.
EU07-457 napisał: | Cytat: | tak, więc zaczęło brakować nam maszyn do obsługi naszych obiegów. |
Czegoś tu nie rozumiem. Przecież jeśli PR przejął / kupił EU07, to tak naprawdę nic się nie zmienia w obiegach. Siódemki jak jeździły, tak dalej będą obsługiwać swoje pociągi. Obsługa trakcyjna również pozostaje ta sama - mechanicy z Cargo.
Czy jesteś pewien, że PR kupiły EU07? W kolejowej prasie nic na ten temat nie zauważyłem, a myślę, że "Głos Maszynisty" na pewno napisałby jakąś wzmiankę o tym. |
CM Poznań
EU07-016, EU07-032, EU07-049, EU07-075, EU07-084, EU07-099, EU07-163, EU07-420, EU07-439, EU07-463, EU07-464, EU07-507, EU07-525, EU07-526
To są siódemki, które poszły/pójdą do wrocławskiego PR. Z tąd też na miejscu w Poznaniu pozostanie niewiele siódemek i dlatego też dostaliśmy byki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zyrafa
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard
|
Wysłany: Pon 13:15, 01 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ET22-1118 CM Czechowice otrzymał pantografy połówkowe, to jakaś większa akcja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Pon 15:49, 01 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No, raczej nie :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Wto 22:49, 02 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś mógłby zamieścić fotkę tego byczka? W ogóle jakie jeszcze byki (oprócz numeru 2000) mają pantografy połówkowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Śro 16:01, 03 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tutaj jest link do fotki:[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EU07-457
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15:51, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Trochę z innych nowinek o ET22. Wczoraj na dwóch bydgoskich byczkach: ET22-507 oraz ET22-941 zamontowano próbnie nadajniki GPS. Docelowo ma być dodana opcja zapisu parametrów jazdy (tak, jak na ET22-2000). Urządzenie zakładały bydgoskie KZŁ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Sob 12:02, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
EU07-457 napisał: | Trochę z innych nowinek o ET22. Wczoraj na dwóch bydgoskich byczkach: ET22-507 oraz ET22-941 zamontowano próbnie nadajniki GPS. Docelowo ma być dodana opcja zapisu parametrów jazdy (tak, jak na ET22-2000). Urządzenie zakładały bydgoskie KZŁ. |
No proszę. Pawle a te byczki to przypadek czy prędzej były ustalone, w których zamontują na testy? Jak tak to dlaczego akurat te dwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gigabyt
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 14:05, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jak byłem w Skarżysku jakoś dwa miesiące temu, naczelnik Sekcji chwalił się, że na paru bykach ze Skarżyska również zamontowano nadajniki GPS. Ponoć od razu podskoczyła bezawaryjność pracy maszyny (czyżby maszyniści czując, że są monitorowani rzadziej podpierali nadmiarowe? :P).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EU07-457
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 19:57, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Gigabyt napisał: | Ponoć od razu podskoczyła bezawaryjność pracy maszyny (czyżby maszyniści czując, że są monitorowani rzadziej podpierali nadmiarowe? :P). |
No akurat w Bydgoszczy nie mają się czego obawiać, ponieważ urządzenie nie zapisuje parametrów jazdy, a jedynie położenie pojazdu.
Adrian, nie mam pojęcia dlaczego akurat te dwie maszyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vigen
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 16:03, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie z troche innej kategori niż temat który się rozwinął, a mianowicie:
Przy przechodzeniu z pozycji bezoporowej na kolejny układ ET22 szarpią (czuć to nawet w wagonach pasażerskich jak się jedzie). Przy przechodzeniu na który układ to bardziej czuć ? Czy na szeregowo-równoległą czy na równoległą? bo wiem, że jest różnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EU07-457
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 16:36, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
vigen napisał: | Przy przechodzeniu z pozycji bezoporowej na kolejny układ ET22 szarpią (czuć to nawet w wagonach pasażerski jak się jedzie). Przy przechodzeniu na który układ to bardziej czuć ? czy na szeregowo-równoległą czy na równoległą ? bo wiem, że jest różnica |
Szarpie przy przechodzeniu z S na SR, gdyż prędkość osiągnięcia bezoporowej szeregowej jest dość niska, co powoduje dość znaczny podskok prądu przy przejściu na SR. Z reguły w poc. pasażerskich po osiągnięciu szeregowej bezoporowej wrzucamy boki (tak do około 30-35 km/h), przez co przejście na drugi układ jest łagodniejsze. Jeśli jednak zależy nam na czasie wówczas tak się dzieje jak opisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maszynista_50
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:26, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
W lokomotywach mających w układzie rozruchowym zastosowany wał grupowy taki "problem" występuje. Przechodząc z układu na układ następuje chwilowy zanik siły pociągowej to jest moment przesterowania się wału grupowego. Na "siódemce" tego problemu nie ma. Najbardziej odczuwalne jest to przy małych prędkościach i dlatego najlepiej wspomóc się "bokami" (jak sugeruje Paweł), aby prędkość wzrosła i szarpnięcie było jak najłagodniejsze.
Dam taki przykład: Maszynista dokonuje rozruch lokomotywą ET22 z ciężkim pociągiem (powiedzmy 2700 ton). Niemal od samego "startu" jazda odbywa się pod górę (długi podjazd). Po osiągnięciu pozycji "bezoporowej" na boczniki nie można sobie pozwolić ponieważ wartość prądu rozruchowego oscyluje w granicach zadziałania przekaźników nadmiarowych (możliwości poślizgu nie biorę pod uwagę). Prędkość wynosi w tym momencie ok 20km/h.
Jak powinien zachować się maszynista w takiej sytuacji?
Cytat: | Jak byłem w Skarżysku jakoś dwa miesiące temu, naczelnik Sekcji chwalił się, że na paru bykach ze Skarżyska również zamontowano nadajniki GPS. Ponoć od razu podskoczyła bezawaryjność pracy maszyny (czyżby maszyniści czując, że są monitorowani rzadziej podpierali nadmiarowe? :P). |
O ile mi wiadomo urządzenia GPS mają pomóc w lokalizacji pojazdu a nie monitorowanie pracy maszynisty. Skąd masz takie informacje, że maszyniści często podpierają nadmiarowe? Sam to wymyśliłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EU07-457
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15:55, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Dla numeromaniaków:
od 23.04.2007 ET22-923 z CM Bydgoszcz zostaje przekazana na stan CM Lublin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dual
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 5:12, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ET22-156 i 881 z CM Łazy przekazane do CM Czechowice Dziedzice
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|