Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Sob 1:37, 08 Lip 2006 Temat postu: ET22 2000 |
|
|
Mam pytanie do osób będących w temacie... Jak to jest, że na niektórych fotkach ET 22 2000 prezentowana jest z pantografem całym a na niektórych z pantografem połówkowym... Wydaje mi się, że szczegół jest dość znaczący. Będę wdzięczny za informacje.
Pozdrawiam wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Sob 8:35, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
ET22-2000 na samym początku po modernizacji miała seryjny pantograf, taki jak w pozostałych bykach.. Połówkowy patyk ta lokomotywa otrzymała w sierpniu 2005r. dokładnie dnia 10.08.2005r. opuściła mury ZNLE Gliwice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Nie 2:08, 09 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź AdrianD. Tego nie wiedziałem i trochę mnie to nurtowało.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Nie 17:38, 09 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A czy takie patyki połówkowe są w czymś lepsze od zwykłych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Pon 1:01, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pantograf połówkowy ma mniejszą masę a co za tym idzie mniejszą bezwładność, a więc lepiej współpracuje z siecią co ma znaczenie szczególnie przy większych prędkościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
heppner
Fotograf kolejowy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:02, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Powaznym minusem połówkowych patykow jest ich cena - sa kilkakrotnie drozsze od normalnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Śro 12:37, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ruscy specjaliści rozwiązali problem wyboru czy połówkowy czy cały i zbudowali coś takiego:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin K.
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Wrocławia
|
Wysłany: Śro 12:40, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo inspirujące. Jak to działa?
Mozesz podać wady i zalety?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mike
Fotograf kolejowy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 14:03, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Najpierw rozkłada się to podobne do normalnych pantografów a potem ten wysięgnik podnosi to do sieci trakcyjnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Śro 17:37, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Interesujące, takiego patyka to ja jeszcze nie widziałem. Ruskie to mają pomysły;-). Ciekawe, czy jeżeli chodzi o koszt takiego to też dwa w jednym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Śro 18:51, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ale przecież przy takim układzie patyków ich masa i bezwładność się dodaje, a przecież im więcej, tym gorzej, nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mike
Fotograf kolejowy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 21:46, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | Ale przecież przy takim układzie patyków ich masa i bezwładność się dodaje, a przecież im więcej, tym gorzej, nie? |
Powiedz to Rosjanom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Forest
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:02, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
Może ten wysięgnik w czasie jazdy jest nieruchomy? To rozwiązałoby problem bo wtedy działałby tylko ten mały pantograf czyli masa byłaby mała może nawet mniejsza niż połówkowego. Takie rozwiązanie wymagałoby małych wachań wysokości sieci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Czw 18:11, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witamy na forum.
Forest napisał: |
Może ten wysięgnik w czasie jazdy jest nieruchomy? |
Też mi się tak wydaje, że ten połówkowo podobny wysięgnik jest nieruchomy, a to wyżej działa na zasadzie każdego innego "naszego" pantografu. Jedno pytanie, które mnie męczy to, w jakim celu została użyta taka konstrukcja, może to coś na zasadzie testów, tak jak u nas wprowadzono te żółte patyki na testy kiedyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
defiler
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Herby Stare
|
Wysłany: Sob 20:11, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
AdrianD napisał: | tak jak u nas wprowadzono te żółte patyki na testy kiedyś. |
No właśnie, pamietam. Czym one sie rozniły od czerwonych ? Byla w ogole jakas roznica oprocz koloru ?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|