Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Czw 9:48, 13 Lip 2006 Temat postu: Nowe lokomotywy pod szyldem prywatnych przewoźników. |
|
|
Dnia 14 czerwca mury SIGMY opuścił gagar M62-1261 z Rail Polska. Jest to ex. EVR 1115 - Estończyk.
fot. Bartek 'Gruha'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Wto 14:14, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
W barwach PCC Szczakowa jeździ nowy gagar M62-1601.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Wto 21:49, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mam 2 pytania:
AdrianD napisał: | Dnia 14 czerwca mury SIGMY opuścił (...) |
Co to jest SIGMA?
AdrianD napisał: | Jest to ex. EVR 1115 - Estończyk. |
Chodzi o to, że na Estonii M62 ma oznaczenie EVR?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Wto 22:01, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daras napisał: |
AdrianD napisał: | Dnia 14 czerwca mury SIGMY opuścił (...) |
Co to jest SIGMA? |
SIGMA jest to firma działająca na terenie ZNTK Poznań, która zajmuje się świadczeniem usług w zakresie miedzy innymi napraw taboru jak i przeglądów itp. Rail Polska, CTL, Lotos - te firmy na pewno korzystały z usług SIGMY.
Daras napisał: |
AdrianD napisał: | Jest to ex. EVR 1115 - Estończyk. |
Chodzi o to, że na Estonii M62 ma oznaczenie EVR? |
Tak, dokładnie EVR to oznaczenie serii w Estoni. Tak jak u nas jest ST44.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gigabyt
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 9:38, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Widać, że PCC Rail Szczakowa zbiera coraz większą flotę gagarinów.
Po M62-1601 pora na kolejne. Są to M62-1194, 1239 oraz 1318. Wszystkie są po naprawie głównej ukończonej w firmie NeWag Nowy Sącz.
Z firmy COALTRAN przyjechały na Jęzor dwie tamary TEM2-012 oraz 224. Na naprawę rewizyjną pojechała 049 ( również COALTRAN ), która przez przeszło rok jeździła w PCC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MK_Jaworzno
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno - Pieczyska
|
Wysłany: Pią 19:00, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Warto tu dodać, że wymienione wyżej przez Gigabyta szczakowskie M62 posiadają nowe, dwucylindrowe wózki z jednostronnym hamowaniem (podobnie jak na TEM2), jedni sobie chwalą to rozwiąznie, inni zastrzegają... Kolejnym nowum wprowadzonym w tych gagarach jest nieco odmienny wystrój kabiny jako, że standardowe przełączniki "heble" zostały zastąpione przełącznikami pakietowymi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Pią 19:04, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
MK_Jaworzno napisał: | (...) posiadają nowe, dwucylindrowe wózki z jednostronnym hamowaniem (podobnie jak na TEM2), jedni sobie chwalą to rozwiąznie, inni zastrzegają... (...) |
Na czym polega to jednostronne hamowanie? Są też jakieś inne typy hamulców? Jakie to może mieć minusy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MK_Jaworzno
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno - Pieczyska
|
Wysłany: Pią 19:59, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Tak po chłopsku mówiąc, hamulec jednostronny to taki gdzie, klocki hamulcowe dociskają do obręczy tylko na połówce koła. Dla porównania hamulec dwustronny to taki gdzie klocki hamulcowe dociskają do obręczy na obu połówkach koła. Wszystko ma swoje wady i zalety, tzn. hamulec można na wiele sposobów regulować (siłe hamowania, szybkość dzialania) także w efekcie skuteczność działania tego hamulca może być wysoka jak i niska. Z reguły loki z dwucylindrowymi wózkami mają słabsze hamowanie, niemniej jednak ma to swoje zalety, jako, że podczas hamowania trudniej jest wyszlifować na obręczy płaskie miejsce. Natomiast loki z wózkami czterocylindrowymi (lub więcej) i hamowaniem dwustronnym z zasady wykazują lepszą skuteczność hamowania co często skutkuje szlifowaniem obręczy koła i powstaniem płaskich miejsc. Nie należy zapominać, że zjawiska te zachodzące przy hamowaniu zależą od wielu wszelakich czynników co różnie przejawia sie w praktyce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Sob 15:21, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dnia 11 Lipca 2006r. w nowej pod-firmie CTL LOK należącej do grupy CTL pojawił się zmodernizowany sputnik oznaczony jako ET21M-012. W lokomotywie tej przebudowano między innymi sprężarki jak i dodane układ przeciwpoślizgowy.
fot. Andrzej Szafoni Tarnowskie Góry 18.07.2006r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Nie 11:26, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
W spółce Rail Polska pojawiła się TEM2-240 po NR, podczas której otrzymała malowanie owej spółki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gigabyt
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:09, 03 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
W służbie PCC Rail Szczakowa pojawiła się nowa lokomotywa - 231-063. Natomiast na szopie PTKiGK Zabrze stoi nowy 182-153. Co prawda jeszcze bez pantografów, ale niedługo wyjedzie na szlaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Petr Štefek
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrava, CZ
|
Wysłany: Czw 22:47, 03 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
AdrianD napisał: |
Tak, dokładnie EVR to oznaczenie serii w Estoni. Tak jak u nas jest ST44. |
Nie! EVR jest oznaczenie przewoznika Eesti Raudtee (EVR pochodzi jeszcze z doby przedwojennej, kiedy nazwa kolei panstwowych w Estonii byla Eesti Vabariigi Raudtee). Po prywatyzacji juz w EVR nie sa uzywane dotychczasowe serii jak w Rosji i pozostalych krajach baltyckich, lecz tylko numery. Takze napr. seria M62 jest dzis u EVR seria 1100 (nr od 1100 wyzej), 2M62 jest 1200, CME3 (odpowiednik S-200) jest dzis 1300, 2TE116 jest 1400, diesle z USA sa seria 1500 (nr 1500-1557). Podobno przewoznik panstwowy Elektriraudtee uzywa tylko numeryczne oznaczenie serii. Pozostali przewoznicy powstali z bylego panstwowego EVR (Edelaraudtee i GoRail) uzywaja orygynalne oznaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Nie 11:47, 13 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
182-153 Już jeździ ! Mam fotkę zamieszcze gdy zrzucę fotki z aparatu !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Czw 15:51, 24 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam pytanie czy ktoś z Was orientuje się co to za ludmiłka z PTKiGK Zabrze?
fot. Gruha ZNTK Poznań 24.08.2006r.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AdrianD dnia Czw 20:42, 24 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reds
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Czw 16:14, 24 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Razem z MK Jaworzno stwierdziliśmy, że jest to BR231
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|