Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Euroterminal Sławków a linia szerokotorowa Rosja - Austria

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotres19
Fotograf kolejowy



Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:44, 02 Cze 2007    Temat postu: Euroterminal Sławków a linia szerokotorowa Rosja - Austria

rynek kolejowy
1. czerwca 2007

Cytat:

Przedłużenie linii szerokotorowej z Rosji do Austrii będzie dla euroterminalu w Sławkowie poważnym ciosem. Rosyjsko-austriacka linia, której budowę zapowiedział Władimir Putin podczas zeszłotygodniowej wizyty w Wiedniu, może przekreślić plany stworzenia w Polsce punktu przeładunkowego między Dalekim Wschodem a Europą Zachodnią. Ich realizacja i tak idzie opornie.
W ciągu ostatnich siedmiu lat Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa (właściciel euroterminalu, spółka Skarbu Państwa), wiele razy prowadziła rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Gospodarki i Transportu Rosji, a także Kazachstanu, Ukrainy i Korei Południowej w sprawie wykorzystania magistrali transsyberyjskiej do przewozu ładunków kontenerowych. Dzięki linii hutniczej-szerokotorowej mogłyby one trafiać właśnie do euroterminalu w Sławkowie.

To tylko polityka

Deklaracje prezydenta Putina sugerują, że Rosja myśli o zbudowaniu alternatywnej końcówki magistrali omijającej Polskę. Jednak zarząd CZH podchodzi do sprawy spokojnie. - Opłacalność tego przedsięwzięcia wydaje się dość wątpliwa. Szeroki tor trzeba byłoby prowadzić w trudnym górzystym terenie. Podejrzewam, że są to zapowiedzi o zabarwieniu bardziej politycznym niż biznesowym. My robimy swoje. Na rozbudowę Sławkowa przeznaczamy grube miliony złotych, uruchamiamy nowe przewozy kontenerów- informuje prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa Marek Bąk.

Rozwój mimo wszystko

Przed kilkoma dniami CZH rozstrzygnęła przetarg na budowę dwóch nowoczesnych magazynów na terenie euroterminalu, każdy o powierzchni ponad 3 tys. m. kw. Konkurs wygrała Skanska. Powstaną na 50-hektarowym terenie włączonym do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Koszt ich budowy to 26 mln zł.

W najbliższych dniach ogłoszony zostanie następny przetarg na budowę płyty przeładunkowej z suwnicami. W sumie inwestycje w Sławkowie przekroczą 61 mln zł, z czego ok. jedna trzecia pochodzi z funduszy europejskich. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji nastąpi już w przyszłym roku.

Mimo braku spektakularnych sukcesów na Wschodzie przewozy kontenerowe przez euroterminal stale rosną. Trzy razy w tygodniu do Sławkowa przyjeżdża transport kontenerów z Belgii. Projekt realizowany jest ze szwajcarską firmą Hupac. Rosną także przewozy ładunków z centrum logistycznego w Liskach na Ukrainie. Uruchomiono też regularne połączenie wahadłowe Gdynia - Sławków - Gdynia. Łącznie przewozy obsługiwane przez euroterminal powinny osiągnąć w tym roku 10 - 12 tys. kontenerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin