|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: iwiczna
|
Wysłany: Pon 20:50, 03 Gru 2007 Temat postu: Kolej w budzecie 2008 |
|
|
Janusz Piechociński Kolej w budżecie 2008
Wydatki dla działu Transport i łączność zostały zaplanowane w kwocie 11.614.985 tys zł (tj. 236.9% ustawy budżetowej na 2007r.), z tego na:
krajowe pasażerskie przewozy kolejowe - 610.000 tys. zł
infrastrukturę kolejową - 1.818.327 tys zł
autostrady płatne - 428.468 tys zł
drogi publiczne krajowe - 8.177.072 tys zł
Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - 465.425 tys zł
Urzędy Żeglugi Śródlądowej - 3.596 tys zł
Główny Inspektorat Transportu Drogowego - 13.543 tys zł
Urząd Lotnictwa Cywilnego - 56.422 tys zł
pozostałą działalność - 42.132 tys zł
Krajowe pasażerskie przewozy kolejowe
Z kwoty 610.000 tys.zł zaplanowanej w tym rozdziale przewidziano na:
dotacje przedmiotowe do ustawowych ulg taryfowych - 370.000 tys. zł
(tj. 99,7% ustawy budżetowej na 2007r.)
dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych - 240.000 tys. zł
(tj. 100,0% ustawy budżetowej na 2007r.)
Infrastruktura kolejowa
Z kwoty 1.818.327 tys zł (w tym z akcyzy – 1.507.905 tys. zł) zaplanowanej w tym rozdziale przewidziano na:
1) dotacje podmiotowe dla PKP PLK S.A. na dofinansowanie
kosztów remontu i utrzymania infrastruktury kolejowej - 500.000 tys. zł
(tj. 131,6% ustawy budżetowej na 2007r.)
2) dotacje dla PKP PLK na realizację zadań inwestycyjnych na liniach
kolejowych o państwowym znaczeniu oraz na współfinansowanie
projektów realizowanych ze środków SPOT i Funduszu Spójności - 1.185.056 tys. zł
(tj. 189,6% ustawy budżetowej na 2007r.)
(w tym współfinansowanie – 177.151 tys. zł)
Z kwoty 1.185.056 tys zł przypada na:
inwestycję wieloletnią pn. Modernizacja linii kolejowej E-65
Warszawa – Gdynia, Etap II - 388.941 tys. zł
(w tym na współfinansowanie – 51.217 tys. zł)
zadanie przewidziane do realizacji w latach 2007 – 2010, współfinansowane
z Funduszu Spójności.
pozostałe zadania inwestycyjne - 796.115 tys. zł
(w tym na współfinansowanie ze środków UE – 125.934 tys. zł)
z przeznaczeniem na następujące zadania:
modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinkach:
Mińsk Mazowiecki – Siedlce, Siedlce – Terespol, Etap I - 82.159 tys. zł
(w tym na współfinansowanie – 36.263 tys. zł)
modernizacja poznańskiego węzła kolejowego na linii E-20 - 48.421 tys. zł
(w tym na współfinansowanie – 21.440 tys. zł)
odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30 i C-E30
na odc. Legnica – Wrocław – Opole - 100.272 tys. zł
modernizacja linii kolejowej E-30 na odc. Legnica – Węgliniec - 2.350 tys. zł
modernizacja linii kolejowej E-30 odc. Węgliniec – Zgorzelec
i C-E30 odc. Węgliniec – Bielawa Dolna/Granica Państwa - 19.218 tys. zł
modernizacja linii kolejowej Nr 8. Etap I: odc. Warszawa
Zachodnia – Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa
Służewiec – Lotnisko Okęcie. Faza 2: roboty na odc.
Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie - 37.042 tys. zł
(całość na współfinansowanie)
modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 131
Chorzów Batory – Tczew - 15.340 tys. zł
modernizacja nawierzchni linii kolejowej nr 202
Gdańsk – Stargard Szczeciński na odc. Białogard –
Cieszyno Łobeskie - 12.500 tys. zł
modernizacja linii kolejowej nr 351 Poznań – Szczecin
na odc. Stargard Szczeciński – Regalica - 15.488 tys. zł
modernizacja linii kolejowej nr 273
Wrocław – Szczecin Główny w km 228,9 – 355,9 - 15.000 tys. zł
wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi
na linii 272 Kluczbork – Poznań (tor 1) - 15.640 tys. zł
modernizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego
Szczecin Główny – granica państwa (kierunek Berlin) - 17.400 tys. zł
Więcej w najbliższym numerze Rynku Kolejowego…..
Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury,
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kulikowski
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:17, 19 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
(C) http://www.piechocinskitransport.fora.pl/transport-kolejowy,1/komisja-infrastruktury-o-budzecie,212.html
Dlaczego w takim razie w Warszawskim Węźle Kolejowym likwidują 60 pociągów i skracają składy do jednej jednostki ?
No i najważniejsze:
Podział wydatków na drogi i kolej w 2008 w proporcji 80:20, a więc niezgodnie z traktatem akcesyjnym, w którym zobowiązaliśmy się do podziału środków między drogi: kolej: inne gałęzie 50:40:10 !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Śro 12:55, 10 Gru 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|