Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Na Euro 2012 będziemy mieli szybką kolej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Sob 12:44, 05 Maj 2007    Temat postu: Na Euro 2012 będziemy mieli szybką kolej

Na Euro 2012 będziemy mieli szybką kolej

TGV - superszybka kolej będzie także w Polsce. I to za niecałe 5 lat! Tak przynajmniej obiecuje PKP Intercity, które w pociągi jeżdżące z prędkością ponad 200 km/h planuje zainwestować 1,5 mld zł. A wszystko ruszy przed Euro 2012.

PKP Intercity o superszybkich pociągach TGV marzyła od dawna. Ale dotąd wstrzymywała się z ostateczną decyzją. Szalę przeważyła decyzja o przyznaniu nam prawa organizacji Euro 2012. Firma oznajmiła właśnie, że kolejka mogąca jeździć z prędkością ponad 200 km/h będzie kursować po naszych torach do 2012 roku.

PKP Intercity chce kupić 20 nowoczesnych pociągów. To jednak najłatwiejsza część planu, bo - jak na razie - nie mają one po czym w Polsce jeździć. Nasze trakcje kolejowe nie są bowiem do takich składów przystosowane. Oznacza to, że trasy, którymi będą mknąć, muszą zostać gruntownie przerobione.

Do tego jeszcze przebrnąć trzeba przez gąszcz biurokracji. Pod koniec wakacji PKP Intercity złoży do Brukseli komplet dokumentów niezbędnych do wydania zgody na taką inwestycję. Potem dopiero może zostać rozpisany przetarg na firmę, która wykona wszystkie niezbędne prace związane z dostosowaniem trakcji kolejowej do superkolejki. PKP Intercity twierdzi, że zdąży ze wszystkim w pięć lat i TGV będzie wozić kibiców na mecze piłkarskich mistrzostw świata. Na Euro 2012 będziemy mieli szybką kolej.

---

Moim zdaniem to nie jest dobry pomysł... Według mnie lepiej zainwestować w poprawę stanu torowisk, zredukować ilość ograniczeń prędkości, poprawić skomunikowania i przydzielać adekwatną ilość wagonów w składzie pociągu do ilości podróżnych, można przecież prowadzić statystykę przewozu pasażerów na danej linii i danym połączeniem. A czy w ogóle po polskich torach można jeździć z prędkością większą niż 160 km/h? Nie chodzi mi tutaj o możliwości techniczne loków, tylko o wytrzymałość torów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:31, 05 Maj 2007    Temat postu:

Jestem bardzo sceptycznie nastawiony i nie podzielam tego huraoptymizmu.
W planach rządowych na Euro 2012 nie ma słowa o kolei. Mówi się o autostradach (których mamy do tej pory fragmenty) i transporcie lotniczym.
Także czarno to widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Sob 20:04, 05 Maj 2007    Temat postu:

Można, tylko na sieci z napięciem 3kV można się poruszać maksymalnie 160 km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:38, 05 Maj 2007    Temat postu:

No i co z tego. Ile mamy linii/szlaków z prędkością 160km/h? To jest kropla w morzu potrzeb. Dla mnie to zwykła propaganda z tym francuskim taborem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Fotograf kolejowy



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Sob 22:09, 05 Maj 2007    Temat postu:

Owszem nie ma słowa bo korytarz międzynarodowy E30 przez południową Polskę miał być zmodernizowany i przygotowany do prędkości 160 km/h, a w niektórych momentach nawet do 200 miał się zakończyć w 2012 roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Fotograf kolejowy



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 14:19, 10 Maj 2007    Temat postu:

PKP: za dwa lata w 2 godz. ze stolicy do Gdańska

"Puls Biznesu": Zapowiadają się rewolucyjne zmiany na kolei. Ministerstwo Transportu chce na EURO 2012 zmodernizować stare i zbudować nowe tory. Będą utrudnienia w ruchu.

Jeśli komuś dziś dłuży się czas podróży pociągiem z Warszawy do Gdańska (pięć godzin), wkrótce będzie miał prawdziwy powód do narzekań. Za kilka miesięcy przejazd wydłuży się o ponad 1,5 godz., bo pociągi ruszą objazdem przez Kutno i Bydgoszcz. Kolejarze zapewniają, że warto pocierpieć, bo za dwa lata przejazd nad morze zajmie ponad dwie godziny.

Front robót jest szeroki. Do 2012 r. koleje chcą wyremontować ponad 650 km torów łączących miasta, w których będą rozgrywane mecze piłkarskie. Ale nie tylko tam. Ministerstwo Transportu zastanawia się, jak usprawnić komunikację kolejową z Ukrainą. W planach na lata 2007-13 brano pod uwagę tylko remont linii do przejścia w Terespolu na granicy z Białorusią. Dorohusk i Medykę na granicy z Ukrainą uwzględniał dopiero grafik na lata 2014-20 i później. Ministerstwo chce jednak zmodernizować jeszcze jedną linię ku granicy wschodniej. Na tym nie koniec. Pojawił się pomysł, by przyspieszyć budowę zupełnie nowej superszybkiej linii kolejowej, tzw. igreka, z Warszawy do Kalisza, gdzie rozdzielałoby się na Poznań i Kutno. Pierwotnie planowano rozpoczęcie inwestycji dopiero po 2014 r., ale jak wynika z naszych informacji, kolejarze chcą zbudować na EURO 2012 chociaż nitkę ze stolicy do Łodzi, by przyspieszyć przejazd z Warszawy do Wrocławia. Pociągi po tych torach mają jeździć z prędkością ponad 260 km/h .

Za onet.pl [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Czw 20:13, 10 Maj 2007    Temat postu:

I dobrze, wreszcie coś się ruszyło i zacznie się unowocześnianie kolei w Polsce. Prawidłowo!

Jest jeszcze jeden plus - jeśli pociągi będą jechały objazdem przez Kutno i Bydgoszcz to muszą jechać także przez Toruń Główny, a to oznacza wielkie focenie składów Intercity z Warszawy do Gdyni!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkolei




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pomorskie

PostWysłany: Nie 10:58, 24 Cze 2007    Temat postu:

moim skromnym zdaniem w polsce wystarcza pociagi kursujace z predkoscia 160km/h a jesli komus sie marzy wyzsza predkosc jazdy to bedzie musial czekac cale wieki bo modrnizacja linni kolejowej do predkosci wyzszych np ponad 200km potrezbuje czasu na euro 2012 na pewno nie zdarzymy jesli bysmy chcieli wlasnie tak modernizowaqcdo takiej predkosci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Wto 20:23, 26 Cze 2007    Temat postu:

Ktoś obeznany w temacie infrastruktury tłumaczył mi, że tory by wytrzymały prędkość 200 km/h (te, na których dozwolona prędkość wynosi 160 km/h), jednak żeby tą prędkość osiągnąć potrzebny jest tabor wyposażony w odpowiednie silniki i zmiana napięcia w sieci trakcyjnej. To nie są informacje ode mnie, piszę tak, jak mi wytłumaczono ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin