kulikowski
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:29, 12 Gru 2008 Temat postu: [Warszawa] Nowa lokomotywa PKP InterCity |
|
|
Cytat: |
Warszawa: Husarz PKP Intercity
„Husarz”PKP Intercity to najnowocześniejsza lokomotywa osobowa, która już w przyszłym roku będzie jeździła po polskich torach.
PKP Intercity kupiła 10 wielosystemowych lokomotyw Siemensa Eurosprinter, o symbolu ES 64 U4, mogących poruszać się z prędkością 230 km/h, za łączną kwotę ponad 44,5 mln Euro. Środki na zakup pochodzą z kredytu uzyskanego w 2006 r. w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Zwycięzcą postępowania przetargowego, prowadzonego po raz pierwszy w formie dialogu konkurencyjnego, został Siemens, który wyprodukuje lokomotywy i będzie świadczył usługę serwisowania aż do naprawy głównej tj. do piątego poziomu utrzymania przewidzianego obowiązującymi w Polsce przepisami.
Prezentowana dzisiaj lokomotywa, której nadano nazwę „Husarz”, to lokomotywa testowa, dostarczona przez Siemensa do odbycia jazd próbnych i badań niezbędnych do uzyskania certyfikatów, wymaganych polskim prawem dla nowego taboru kolejowego. Uzyskanie homologacji dla „Husarza”potrwa do połowy przyszłego roku. Kolejne lokomotywy pojawią się w Polsce w ciągu dwóch lat.
„Cieszy nas to, że tak sprawnie udało się nam przeprowadzić przetarg, że nasza współpraca z Siemensem układa się bardzo dobrze, i co najważniejsze, że przyśpieszanie realizacji umowy sprawi, że te lokomotywy wjadą na polskie tory wcześniej niż zakładaliśmy. Ponadto zaznaczyć trzeba, że jest to największa inwestycja na polskiej kolei zrealizowana w ciągu ostatnich lat.”–mówi Czesław Warsewicz Prezes PKP Intercity.
Nazwa dla lokomotywy –„Husarz”–została wyłoniona w konkursie ogólnym rozpisanym za pośrednictwem strony internetowej PKP Intercity [link widoczny dla zalogowanych] Zdaniem jury była to najciekawsza z nadesłanych propozycji, nadająca lokomotywie polski charakter i nawiązująca do dobrych tradycji.
„Husarz”jest lokomotywą wielosystemową wyprodukowaną na zamówienie Intercity. Wielosystemowe lokomotywy produkowane są przez Siemensa od 17 lat. Dotychczas sprzedano ich ok. 1700 egzemplarzy do 13 krajów Europy (m.in. Niemcy, Węgry, Słowenia, Czechy, Szwajcaria, Austria, Włochy, Chorwacja).
Lokomotywy te występują w dwóch wersjach:
- uniwersalnej (towarowej / osobowej), mogącej rozwijać prędkość do 230 km/h, przy pełnym obciążeniu przeciętnym pociągiem pasażerskim;
- towarowej, rozwijającej prędkość 140 km/h, przy maksymalnej masie pociągu wynoszącej 3300 t.
Zakupiona przez Intercity lokomotywa jest najmocniejszą lokomotywą dostępną obecnie na rynku. Byłaby w stanie pociągnąć nawet ponad 40 wagonów osobowych. Oczywiście ze względów bezpieczeństwa nie zestawia się tak długich pociągów. Średnio pociąg ma około 10 wagonów. We wrześniu 2006 roku lokomotywa ta pobiła na torze w Niemczech rekord prędkości, osiągając 357 km/h bez obciążenia.
Dzisiejsza prezentacja ma miejsce w hali remontowej, przeznaczonej do wykonywania napraw rewizyjnych oraz napraw bieżących wagonów pasażerskich. W hali o powierzchni 5 770 m²znajdują się 3 tory, na których mieści się 18 stanowisk naprawczych. W ostatnim czasie w wydzielonej części powstały stanowiska do diagnozowania i napraw wózków wagonowych. Jest to jedna z najnowocześniejszych hal remontowych w Europie.
|
źródła:
[link widoczny dla zalogowanych]
inforail.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|