BarT
przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: Czw 1:31, 07 Gru 2006 Temat postu: Lokomotywy spalinowe EM62 |
|
|
W tym temacie chciałbym przedstawić nieco osobą odwiedzającym forum sylwetkę lokomotyw EM62 które powstały w zakładach Rail Polska we Włosienicy i dlatego przewoźnika też pracują. Dlaczego temat pojawia się w tym dziale, ano dlatego gdyż lokomotywa ta powstała w większości z podzespołów amerykańskich lokomotyw F40PH.
A więc jak już napisałem w lokomotywach EM62 wykorzystano zasadniczo podzespoły z amerykańskich lokomotyw F40PH, z orginalnego gagarina zachował się układ biegowy (łącznie z silnikami trakcyjnymi) wraz z nieco zmienioną konstrukcją pudła. Wszystkie elementy zostały przygotowane w lokomotywowni w Derby, a następnie wysłane statkiem do Polski, modernizację wykonują Zakłady Taboru Kolejowego będące własnością Rail Polska. Pierwsza z lokomotyw czyli EM62-001 po przejściu testów, została dopuszczona do ruchu po PLK w styczniu 2006 roku. Modernizacja opiera się zasadniczo o lokomotywy M62 zakupione od koleji EVR z Estoni.
W lokomotywie zabudowano silnik spalinowy o mocy 3000KM typu 645E3B produkcji General Motors, wymianie podlegały także agregaty prądotwórcze, elementy sterowania, chłodzenia, sprężarka, oraz wszystkie te których zabudowa była konieczna w modernizowanym pojeździe. Lokomotywy uzyskały nowoczesny wystrój kabiny maszynisty, z zastosowaniem manetek i podzespołów z lokomotyw F40PH. Celem modernizacji jest przede wszystkim poprawa parametrów technicznych, podwyższenie niezawodności, oraz poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy maszynisty co tez niewątpliwie zostało osiągnięte. Poniżej podaję część z parametrów tegoż pojazdu trakcyjnego.
Moc silnika spalinowego: 3000KM
Typ silnika spalinowego: 645E3B
Ilość cylindrów: 16
Cylk pracy: dwusuwowy
Prądnica typu: AR10/D14
Napięcie prądnicy: 600V
Prąd maksymalny: 4200A
Sprężarka typu: WBO-RDG
Ilość cylindrów: 3
Układ osi: Co'Co'
Silnik trakcyjny typu: ED-107
Pod spodem przedstawiam link do zdjęcia lokomotywy F40PH w trakcie demontażu podzespołów w lokomotywowni w Derby: [link widoczny dla zalogowanych], oraz fotografię lokomotywy EM62-001:
Post został pochwalony 0 razy
|
|