Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

16.05.2005r. - brutto z ET22-692

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Czw 10:48, 06 Lip 2006    Temat postu: 16.05.2005r. - brutto z ET22-692

Pod prowadzący lokomotywą ET22-692 pociąg towarowy wjechał ford focus, którym do domu wracała rodzina z Łodzi. Zdarzenie to miało miejsce na szlaku Łódź Widzew - Zgierz. Byk ten wlókł auto przez ponad 400m. Pasażerowie muszą mówić o dużym szczęściu, ponieważ udało im się wyjść cało z tego wypadku. Przyczyną wypadku był brak zachowania przez kierowcę odpowiedniego bezpieczeństwa na przejeździe niestrzeżonym.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Czw 19:31, 06 Lip 2006    Temat postu:

Nie ma co, na przejazdach lepiej stracić kilka sekund na zatrzymanie się, niż życie w sekundę... Zanim tyle ton żelastwa się zatrzyma to sporo czasu mija...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrev1989




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 21:47, 06 Lip 2006    Temat postu:

Jednak akcja: "Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie" jest jeszcze za mało propagowana. Ja gdybym był kierowcą, to zatrzymywałbym się nawet przy otwartym przejeździe strzeżonym, bo ludzie i urządzenia bywają zawodne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Czw 22:05, 06 Lip 2006    Temat postu:

Akcja akcją, ale "idioci" za kierownicą byli, są i będą i nic na to nie poradzimy. Większość kierowców jest na tyle zmęczona, że nie chce im się przesunąć o te 10cm nogi i nacisnąć hamulec przed przejazdem, nie widzą oznaczenia, że jedzie pociąg to gnają niestety dość często wprost pod niego..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Interesant




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 2:37, 07 Lip 2006    Temat postu:

Witam.
@AdrianD Ile ten byczek miał w chwili kolizji??
z tych ujęć podejrzewam jakieś 30km/h
Przy większej prędkości podejrzewam ze trzeba by było "ich" zbierać w torebkę od cukru


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Interesant dnia Nie 0:25, 09 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Pią 22:12, 07 Lip 2006    Temat postu:

Interesant napisał:
Witam.
@AdrianD Ile ten byczek miał w chwili kolizji??
z tych ujęć podejrzewam jakieś 30km/h


Dokładnie nie wiem, ale wówczas (jakoś od marca 2005r.) na tym odcinku była dozwolona prędkość do 40km/h więc na pewno ten skład więcej nie miał na liczniku.

Co do akcji "bezpieczny przejazd" według mnie za mało jest w nim pokazywanych właśnie takich ujęć wiem, że to niemiłe coś takiego oglądać, ale gdyby jeden, drugi obejrzał właśnie zdjęcia z wypadków i ciała w workach może by mu w końcu do mógł doszło, że jutro, za tydzień, za miesiąc może tak on sam skończyć i gdy zobaczyłby znak informujący o przejeździe kolejowym możliwe, że by zwolnił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pią 22:14, 07 Lip 2006    Temat postu:

A tak w ogóle to kiedy to zdarzenie miało miejsce?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Pią 22:18, 07 Lip 2006    Temat postu:

Daras napisał:
A tak w ogóle to kiedy to zdarzenie miało miejsce?


Jest w temacie data. 16 Maja 2005 roku.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Pon 1:26, 10 Lip 2006    Temat postu:

Daras napisał:
Zanim tyle ton żelastwa się zatrzyma to sporo czasu mija...

O tym to wiedzą ci, którzy mają pojęcie o prowadzeniu pociagu... Większości kierowców samochodów wydaje sie, że zdążą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Interesant




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 3:09, 10 Lip 2006    Temat postu:

Witam ponownie, Przepraszam za OffTopic.
k_rider napisał:
Daras napisał:
Zanim tyle ton żelastwa się zatrzyma to sporo czasu mija...

O tym to wiedzą ci, którzy mają pojęcie o prowadzeniu pociagu... Większości kierowców samochodów wydaje sie, że zdążą...
bo sądzą żę pojazdy szynowe mają taką samą przyczepność jak samochody.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrev1989




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 9:17, 10 Lip 2006    Temat postu:

Ja też napiszę taki mały offtopic. Moim zdaniem ograniczenia prędkości pociągów dla jego czoła do 20km/h na przjeździe to jest największy niewypał. Kierowca, często nie uświadomiony, że pociąg tylko ogranicza prędkość, aby auto go zauważyło i się zatrzymało, przyspiesza bo myśli, że pociąg ustępuje mu pierwszeństwa, lub że ma jeszcze szanse i kończy się to tragicznie... Według mnie nie powinno być wogóle takich ograniczeń, a napewno nie do 20km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Pon 9:50, 10 Lip 2006    Temat postu:

andrev1989 napisał:
Moim zdaniem ograniczenia prędkości pociągów dla jego czoła do 20km/h na przjeździe to jest największy niewypał. Kierowca, często nie uświadomiony, że pociąg tylko ogranicza prędkość, aby auto go zauważyło i się zatrzymało, przyspiesza bo myśli, że pociąg ustępuje mu pierwszeństwa, lub że ma jeszcze szanse i kończy się to tragicznie... Według mnie nie powinno być wogóle takich ograniczeń, a napewno nie do 20km/h.


Według mnie to dobrze, że jest do 20km/h bo jeśli już jakiś "idiota" wpakuje się autem pod pociąg wtedy jest mniejsza droga hamowania. Co do kierowcy to chyba jasno uczą zachowania na przejeździe kolejowym - jeżeli ciężko jest ocenić odległość pociągu od nas trzeba stać i nawet, jeśli będą trąbić z tyłu nie ma, co reagować tylko poczekać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pon 15:08, 10 Lip 2006    Temat postu:

Jeśli widoczność jest słaba, a na dodatek przed przejazdem jest zakręt to te ograniczenia są wręcz niezbędne.

I jeszcze jednym zagrożeniem dla kierowców przejeżdżających przez przejazdy są radia samochodowe - szczególnie te bardziej "rozbudowane". Przy zbyt dużej głośności nie słychać dźwięków gongów przed przejazdami, a przy przejazdach bez sygnalizacji można nie usłyszeć trąbki, lub samego nadjeżdżającego pociągu. A w końcu taki towarowy skład trochę hałasu robi i niejednemu kierowcy (i pasażerom) może to uratować życie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrev1989




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 19:58, 10 Lip 2006    Temat postu:

Na jednym ze szlaków kolejowych spotkałem się z rogatkami, znakiem STOP, a pod nim napis: Sygnalizacja czynna w godzinach 6-18. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Zorganizowane jest to tak, mimo tego, że po 18 także jeżdżą pociągi. Zabardzo nie potrafię tego zrozumieć.

A co do tych ograniczeń, to spotkałem je przy pustym polu i prostej drodze. Mimo tego, że droga jest kręta i nie widać pociągu, to kierowca powinien się zatrzymać przed każdym przejazdem i trzeba taki nawyk u kierowców wyrobić!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin