Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Czw 10:48, 06 Lip 2006 Temat postu: 16.05.2005r. - brutto z ET22-692 |
|
|
Pod prowadzący lokomotywą ET22-692 pociąg towarowy wjechał ford focus, którym do domu wracała rodzina z Łodzi. Zdarzenie to miało miejsce na szlaku Łódź Widzew - Zgierz. Byk ten wlókł auto przez ponad 400m. Pasażerowie muszą mówić o dużym szczęściu, ponieważ udało im się wyjść cało z tego wypadku. Przyczyną wypadku był brak zachowania przez kierowcę odpowiedniego bezpieczeństwa na przejeździe niestrzeżonym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Czw 19:31, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie ma co, na przejazdach lepiej stracić kilka sekund na zatrzymanie się, niż życie w sekundę... Zanim tyle ton żelastwa się zatrzyma to sporo czasu mija...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrev1989
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 21:47, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jednak akcja: "Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie" jest jeszcze za mało propagowana. Ja gdybym był kierowcą, to zatrzymywałbym się nawet przy otwartym przejeździe strzeżonym, bo ludzie i urządzenia bywają zawodne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Czw 22:05, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Akcja akcją, ale "idioci" za kierownicą byli, są i będą i nic na to nie poradzimy. Większość kierowców jest na tyle zmęczona, że nie chce im się przesunąć o te 10cm nogi i nacisnąć hamulec przed przejazdem, nie widzą oznaczenia, że jedzie pociąg to gnają niestety dość często wprost pod niego..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Interesant
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 2:37, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
@AdrianD Ile ten byczek miał w chwili kolizji??
z tych ujęć podejrzewam jakieś 30km/h
Przy większej prędkości podejrzewam ze trzeba by było "ich" zbierać w torebkę od cukru
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Interesant dnia Nie 0:25, 09 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Pią 22:12, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Interesant napisał: | Witam.
@AdrianD Ile ten byczek miał w chwili kolizji??
z tych ujęć podejrzewam jakieś 30km/h
|
Dokładnie nie wiem, ale wówczas (jakoś od marca 2005r.) na tym odcinku była dozwolona prędkość do 40km/h więc na pewno ten skład więcej nie miał na liczniku.
Co do akcji "bezpieczny przejazd" według mnie za mało jest w nim pokazywanych właśnie takich ujęć wiem, że to niemiłe coś takiego oglądać, ale gdyby jeden, drugi obejrzał właśnie zdjęcia z wypadków i ciała w workach może by mu w końcu do mógł doszło, że jutro, za tydzień, za miesiąc może tak on sam skończyć i gdy zobaczyłby znak informujący o przejeździe kolejowym możliwe, że by zwolnił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Pią 22:14, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A tak w ogóle to kiedy to zdarzenie miało miejsce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Pią 22:18, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | A tak w ogóle to kiedy to zdarzenie miało miejsce? |
Jest w temacie data. 16 Maja 2005 roku.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Pon 1:26, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | Zanim tyle ton żelastwa się zatrzyma to sporo czasu mija... |
O tym to wiedzą ci, którzy mają pojęcie o prowadzeniu pociagu... Większości kierowców samochodów wydaje sie, że zdążą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Interesant
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 3:09, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie, Przepraszam za OffTopic.
k_rider napisał: | Daras napisał: | Zanim tyle ton żelastwa się zatrzyma to sporo czasu mija... |
O tym to wiedzą ci, którzy mają pojęcie o prowadzeniu pociagu... Większości kierowców samochodów wydaje sie, że zdążą... | bo sądzą żę pojazdy szynowe mają taką samą przyczepność jak samochody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrev1989
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 9:17, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ja też napiszę taki mały offtopic. Moim zdaniem ograniczenia prędkości pociągów dla jego czoła do 20km/h na przjeździe to jest największy niewypał. Kierowca, często nie uświadomiony, że pociąg tylko ogranicza prędkość, aby auto go zauważyło i się zatrzymało, przyspiesza bo myśli, że pociąg ustępuje mu pierwszeństwa, lub że ma jeszcze szanse i kończy się to tragicznie... Według mnie nie powinno być wogóle takich ograniczeń, a napewno nie do 20km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Pon 9:50, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
andrev1989 napisał: | Moim zdaniem ograniczenia prędkości pociągów dla jego czoła do 20km/h na przjeździe to jest największy niewypał. Kierowca, często nie uświadomiony, że pociąg tylko ogranicza prędkość, aby auto go zauważyło i się zatrzymało, przyspiesza bo myśli, że pociąg ustępuje mu pierwszeństwa, lub że ma jeszcze szanse i kończy się to tragicznie... Według mnie nie powinno być wogóle takich ograniczeń, a napewno nie do 20km/h. |
Według mnie to dobrze, że jest do 20km/h bo jeśli już jakiś "idiota" wpakuje się autem pod pociąg wtedy jest mniejsza droga hamowania. Co do kierowcy to chyba jasno uczą zachowania na przejeździe kolejowym - jeżeli ciężko jest ocenić odległość pociągu od nas trzeba stać i nawet, jeśli będą trąbić z tyłu nie ma, co reagować tylko poczekać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Pon 15:08, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli widoczność jest słaba, a na dodatek przed przejazdem jest zakręt to te ograniczenia są wręcz niezbędne.
I jeszcze jednym zagrożeniem dla kierowców przejeżdżających przez przejazdy są radia samochodowe - szczególnie te bardziej "rozbudowane". Przy zbyt dużej głośności nie słychać dźwięków gongów przed przejazdami, a przy przejazdach bez sygnalizacji można nie usłyszeć trąbki, lub samego nadjeżdżającego pociągu. A w końcu taki towarowy skład trochę hałasu robi i niejednemu kierowcy (i pasażerom) może to uratować życie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrev1989
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 19:58, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Na jednym ze szlaków kolejowych spotkałem się z rogatkami, znakiem STOP, a pod nim napis: Sygnalizacja czynna w godzinach 6-18. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Zorganizowane jest to tak, mimo tego, że po 18 także jeżdżą pociągi. Zabardzo nie potrafię tego zrozumieć.
A co do tych ograniczeń, to spotkałem je przy pustym polu i prostej drodze. Mimo tego, że droga jest kręta i nie widać pociągu, to kierowca powinien się zatrzymać przed każdym przejazdem i trzeba taki nawyk u kierowców wyrobić!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|