Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Śro 21:24, 27 Wrz 2006 Temat postu: 27.09.2006r. ET22-544 wykolejenie - Koziegłowy. |
|
|
Około godziny 17:00 doszło do poważnego wypadku na stacji Koziegłowy (północna obwodnica towarowa Poznania kierująca ruch towarowy ze stacji Poznań Franowo w kierunku Krzyża i Piły z pominięciem stacji Poznań Główny). 3 cysterny znajdujące się w składzie pociągu 18481 (prowadzonym ET22-544 o masie 1960t), wypełnione olejem opałowym wykoleiły się podczas wjazdu na stację. Jedna cysterna dodatkowo położyła się na bok, doszło do rozszczelnienia płaszcza i wycieku paliwa. Wyłączono napięcie w sieci trakcyjnej, ściągnięto kilkanaście jednostek straży pożarnej z Poznania i okolic i wezwano pociąg ratunkowy dyżurujący na codzień na stacji Poznań Piątkowo. Cały czas trwa usuwanie skutków wypadku i prawdopodobnie potrwa do rana dnia jutrzejszego. Pociągi towarowe będą przeciągane lokomotywami spalinowymi. Przyczyna wypadku nie jest jeszcze znana (prawdopodobnie zagrzanie się czopów osi, co zauważyła dyżurna ruchu dysponująca podczas wjazdu pociągu na stację Koziegłowy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Śro 21:58, 27 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Adrian , Czy bykolowi się cos stało ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Śro 22:11, 27 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Patrykos napisał: | Adrian , Czy bykolowi się cos stało ? |
Chyba nic, na dniach będę wiedział więcej, niestety dowiedziałem się zbyt późno żeby wybrać się osobiście na miejsce zdarzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Czw 7:43, 28 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Podobno omal nie doszło do wypadku na węglówce ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EU07-457
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 15:30, 28 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Patrykos napisał: | Podobno omal nie doszło do wypadku na węglówce ? |
Co masz na myśli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Pią 7:29, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Obiło mi się o uszy że coś pod Kotomierzem na węglówce się coś robiło zewrany przewód hamulcowy w składzie. Popytam kolegi jeszcze co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Pią 12:42, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nie doszło dzięki radiostopowi. Z bliżej niewiadomych przyczyn w okolicach Kotomierza wyskoczył z szyn EN57. Cześć jednostki znalazła się w skrajni drugiego toru. Na horyzoncie widać było swiatła pociągu z przeciwka. Mechanik użyl radiostopu co zatrzymało wszystkie pociągi w okolicy. Ot i cała tajemnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jesion
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Pią 17:19, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
To już było jakiś czas temu, żadna nowość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daras
Administrator
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełmża / Poznań
|
Wysłany: Pią 19:52, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Patrykos napisał: | Mechanik użyl radiostopu co zatrzymało wszystkie pociągi w okolicy. |
Co to jest i jak działa radiostop? Po raz pierwszy o takim czymś słyszę... W jakich przypadkach można go użyć?
Jesion napisał: | To już było jakiś czas temu, żadna nowość. |
Jeśli coś jest warte, żeby o tym napisać na forum, to czemu tego nie robić? Dzięki tamtemu postowi dowiedziałem się, że istnieje coś takiego jak radiostop, na przykład.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patrykos
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Imielin
|
Wysłany: Pią 20:55, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nastąpi automatyczne zatrzymanie tego składu oraz innych jakiejśtam odległości (względy bezpieczeństwa).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EU07-457
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 22:23, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Funkcję RADIOSTOPU uzyskujemy poprzez naciśnięcie czerwonego (zaplombowanego) przycisku na manipulatorze radiotelefonu. Spowoduje to włączenie nadajnika i cykliczne samoczynne wysyłanie sygnału alarmowego. Sygnał ten jest odbierany w postaci kombinacji 3 tonów słyszalnych w głośnikach urządzeń odbierających i w głośniku nadającego (po dwóch powtórzeniach tych 3 tonów zainicjowane jest samoczynne hamowanie pociągu). Funkcja RADIOSTOP powoduje natychmiastowe samoczynne zahamowanie pociągów znajdujących się w zasięgu radiotelefonu (czyli około 10 km), o ile radiotelefon na pojeździe trakcyjnym połączony jest z urządzeniami SHP. Funkcja RADIOSTOP jest zainstalowana na drugim kanale pneumatycznym (nie mylić z kanałami radiowymi!!!) na pojeździe trakcyjnym (pierwszy kanał jest używany przez SHP i CA).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k_rider
Fotograf kolejowy
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Miasto
|
Wysłany: Śro 17:26, 04 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jesion napisał: | To już było jakiś czas temu, żadna nowość. |
Zdarzenie to miało miejsce ZTCW 19 sierpnia, chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jesion
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Śro 21:53, 04 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli kogoś interesuje dokładniejszy opis to niech przeszuka sobie archiwum "Rynku Kolejowego". Było tam o tym napisane z tego co pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|