Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

bocznica elektrowni Jaworzno 3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tamara




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:39, 23 Lut 2007    Temat postu: bocznica elektrowni Jaworzno 3

Wczoraj na bocznicy elektrowni Jaworzno 3 pociąg towarowy relacji kwkZiemowit-elektrownia Jaworzno 3 wjechał do lasu!!!!!
Lokomotywa tem-2 o numerze bocznym 004 należąca do Pcc Rail S.A po przełamaniu kozła oporowego wjechała do lasu,przyczyny wypadku bada komisja, na szczęście nikomu nic się nie stało ,tylko lokomotywa jakby nie ta ,bo bez podwozia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:13, 23 Lut 2007    Temat postu:

Trochę mało danych o tym wydarzeniu, bo nie wiem czy to lokomotywa pociągowa, czy lokomotywa manewrowa obsługująca tą bocznicę.
Podejrzewam, (proszę tego nie brać za pewnik) że wagony były bez powietrza podczas wciągania na tor zakończony kozłem oporowym i samą lokomotywą nie dało się wyhamować takiej masy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tamara




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:22, 23 Lut 2007    Temat postu:

niestety nie, była to lokomotywa pociagowa,prowadziła pociąg ładowny z miałem węglowym na elektrownie ,masa tego pociągu 1250 ton. Rzeczywista masa hamująca wynosiła ponad 600 ton,liczba uszkodzonych wagonów ,dwa no i oczywiście lokomotywa.Tor na który wjechała lokomotywa jest zwyczajowo używany do przyjmowania takich składów , niestety nie należy do najdłuższych! na dodatek zakończony jak już wspomniałem kozłem oporowym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hbudzynski




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość/Lublin

PostWysłany: Pią 18:31, 23 Lut 2007    Temat postu:

No to pogratulowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hornet




Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk/Dębnica Kaszubska

PostWysłany: Sob 0:39, 24 Lut 2007    Temat postu:

Tu są fotki i info o wypadku:


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tamara




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:25, 24 Lut 2007    Temat postu:

lokomotywa stoi na szopie w Jęzorze można sobie ją oglądać do woli,o dziwo stoi na swoich wózkach,co do komentarzy łatwo obliczyć jak głęboko "poszła "do lasu długość loka i około 3/4 długości eosa w sumie jakieś 28 metrów ,oglądałem to wszystko z dosyć bliskiej odledłości,a czy coś da się zrobić z tą temką to czas pokaże ,nie ma co gdybać ,będę miał rękę na"pulsie",z tego co udało mi się podejrzeć to brutto wynosiło 1250 ton,szkoda tylko że aparat mam w naprawie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vigen




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 9:31, 24 Lut 2007    Temat postu:

brutto miało 1250 ton, a ile wagonów na haku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tamara




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:43, 24 Lut 2007    Temat postu:

jeżeli mam dobry wzrok to 15 eosów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tamara




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:55, 24 Lut 2007    Temat postu:

małe sprostowanie 15 wagonów zostało odciągnięte od wykolejonego wagonu plus ten co w skarpie czyli razem 16 sztuk sorki prosty rachunek!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Sob 10:12, 24 Lut 2007    Temat postu:

Witam. No i kolejna maszyna (po ludmile) z banderą PCC odstawiona zostanie.

Nie chcę tutaj stawiać firm prywatnych w złym świetle, ale czy czasami nie był skład sprzęgnięty tylko na sam sprzęg a wagony odhamowane ręcznie dla "zaoszczędzenia czasu"? Wiem, że u pewnej firmy nie będę pisał, jakiej często swego czasu były stosowane takie rozwiązania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Śro 8:55, 02 Maj 2007    Temat postu:

Od razu widze kolego, że wąsko myślisz, twierdząc że jechali bez powietrza...
Przede wszystkim musisz zadać sobie pytanie..skąd ciągnęli brutto..i czy jazda bez powietrza na tym odcinku wcześniej nie skończyła by się katastrofą...
Jechali oni z KWK Ziemowit, czyli nie mając czym chamować mogli już wypaść z łuku od przejazdu "Świniawy" do przejazdu "HZ" gdzie zwolnienie wynosi 10 km/h, a do którego leci się z góry. Albo co najpewniejsze na szlaku Hołdynów- kosztowy, gdzie około 2/3 szlaku znajduje się na spadku do kosztów, więc i tam nie mieli by czym chamować, a trzeba kilkakrotnie( prędkość na tym szlaku wynosi 40km/h). Taśma po wypadku pokazała, że maszynista hamowania takie wdrażał.
Jeśli zaś idzie o upór na EL III, to wciąga się tam Brutto pod góre, wystarczy więc od semafora wjazdowego nie ciągnąć składu to pociąg stanie sam( może z lekką pomocą hamulca dodatkowego).
Komisja ustaliła, że drużyna miała nie włączony CA, a przed uporem poprostu zasnęli..lokomotywa znajdując się w lesie, po przyjeździe komisji, nadal miała na nastawniku wrzucone pozycje... Było to 15 minut przed końcem zmiany...
Zgadzam się z wypowiedzią, że wśród prywaciarzy( jakichkolwiek) jest 90% "artystów"..Formanów..i są takie jazdy bez powietrza..ale to raczej w obrębie bocznic...no bez czuwaków to już się notorycznie jeździ.."bo po co ma przeszkadzać", ale po wykolejeniu lokomotywy został rozerwany sprzęg hamulcowy i przewód gl. hamulca..skład był zahamowany, co też świadczy o tym, że hamulec wpociągu był sprawny i podpięty.
Drużyna była trzeźwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin