Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tamara
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:39, 23 Lut 2007 Temat postu: bocznica elektrowni Jaworzno 3 |
|
|
Wczoraj na bocznicy elektrowni Jaworzno 3 pociąg towarowy relacji kwkZiemowit-elektrownia Jaworzno 3 wjechał do lasu!!!!!
Lokomotywa tem-2 o numerze bocznym 004 należąca do Pcc Rail S.A po przełamaniu kozła oporowego wjechała do lasu,przyczyny wypadku bada komisja, na szczęście nikomu nic się nie stało ,tylko lokomotywa jakby nie ta ,bo bez podwozia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
maszynista_50
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:13, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Trochę mało danych o tym wydarzeniu, bo nie wiem czy to lokomotywa pociągowa, czy lokomotywa manewrowa obsługująca tą bocznicę.
Podejrzewam, (proszę tego nie brać za pewnik) że wagony były bez powietrza podczas wciągania na tor zakończony kozłem oporowym i samą lokomotywą nie dało się wyhamować takiej masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
tamara
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:22, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
niestety nie, była to lokomotywa pociagowa,prowadziła pociąg ładowny z miałem węglowym na elektrownie ,masa tego pociągu 1250 ton. Rzeczywista masa hamująca wynosiła ponad 600 ton,liczba uszkodzonych wagonów ,dwa no i oczywiście lokomotywa.Tor na który wjechała lokomotywa jest zwyczajowo używany do przyjmowania takich składów , niestety nie należy do najdłuższych! na dodatek zakończony jak już wspomniałem kozłem oporowym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
hbudzynski
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość/Lublin
|
Wysłany: Pią 18:31, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No to pogratulowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
Hornet
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk/Dębnica Kaszubska
|
Wysłany: Sob 0:39, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Tu są fotki i info o wypadku:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
tamara
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:25, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
lokomotywa stoi na szopie w Jęzorze można sobie ją oglądać do woli,o dziwo stoi na swoich wózkach,co do komentarzy łatwo obliczyć jak głęboko "poszła "do lasu długość loka i około 3/4 długości eosa w sumie jakieś 28 metrów ,oglądałem to wszystko z dosyć bliskiej odledłości,a czy coś da się zrobić z tą temką to czas pokaże ,nie ma co gdybać ,będę miał rękę na"pulsie",z tego co udało mi się podejrzeć to brutto wynosiło 1250 ton,szkoda tylko że aparat mam w naprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
vigen
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 9:31, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
brutto miało 1250 ton, a ile wagonów na haku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
tamara
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:43, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
jeżeli mam dobry wzrok to 15 eosów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
tamara
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:55, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
małe sprostowanie 15 wagonów zostało odciągnięte od wykolejonego wagonu plus ten co w skarpie czyli razem 16 sztuk sorki prosty rachunek!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CM Poznań
|
Wysłany: Sob 10:12, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam. No i kolejna maszyna (po ludmile) z banderą PCC odstawiona zostanie.
Nie chcę tutaj stawiać firm prywatnych w złym świetle, ale czy czasami nie był skład sprzęgnięty tylko na sam sprzęg a wagony odhamowane ręcznie dla "zaoszczędzenia czasu"? Wiem, że u pewnej firmy nie będę pisał, jakiej często swego czasu były stosowane takie rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
GRAND
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: PCC RAIL
|
Wysłany: Śro 8:55, 02 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Od razu widze kolego, że wąsko myślisz, twierdząc że jechali bez powietrza...
Przede wszystkim musisz zadać sobie pytanie..skąd ciągnęli brutto..i czy jazda bez powietrza na tym odcinku wcześniej nie skończyła by się katastrofą...
Jechali oni z KWK Ziemowit, czyli nie mając czym chamować mogli już wypaść z łuku od przejazdu "Świniawy" do przejazdu "HZ" gdzie zwolnienie wynosi 10 km/h, a do którego leci się z góry. Albo co najpewniejsze na szlaku Hołdynów- kosztowy, gdzie około 2/3 szlaku znajduje się na spadku do kosztów, więc i tam nie mieli by czym chamować, a trzeba kilkakrotnie( prędkość na tym szlaku wynosi 40km/h). Taśma po wypadku pokazała, że maszynista hamowania takie wdrażał.
Jeśli zaś idzie o upór na EL III, to wciąga się tam Brutto pod góre, wystarczy więc od semafora wjazdowego nie ciągnąć składu to pociąg stanie sam( może z lekką pomocą hamulca dodatkowego).
Komisja ustaliła, że drużyna miała nie włączony CA, a przed uporem poprostu zasnęli..lokomotywa znajdując się w lesie, po przyjeździe komisji, nadal miała na nastawniku wrzucone pozycje... Było to 15 minut przed końcem zmiany...
Zgadzam się z wypowiedzią, że wśród prywaciarzy( jakichkolwiek) jest 90% "artystów"..Formanów..i są takie jazdy bez powietrza..ale to raczej w obrębie bocznic...no bez czuwaków to już się notorycznie jeździ.."bo po co ma przeszkadzać", ale po wykolejeniu lokomotywy został rozerwany sprzęg hamulcowy i przewód gl. hamulca..skład był zahamowany, co też świadczy o tym, że hamulec wpociągu był sprawny i podpięty.
Drużyna była trzeźwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/xandblue/images/spacer.gif) |
|