Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Zderzenie Cargo - Rail Polska
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Wto 23:56, 08 Maj 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] napisał:

Śledztwo umorzone
Prokuratura Rejonowa w Kole (Wielkopolskie) umorzyła śledztwo w sprawie spowodowania katastrofy kolejowej w miejscowości Zaryń, ponieważ uznany za jej nieumyślnego sprawcę 51- letni maszynista pociągu PKP Cargo zginął podczas tego wypadku.
- Śledztwo wykazało, że przyczyną zderzenia się dwóch pociągów towarowych był brak właściwej reakcji maszynisty Stanisława Z. na sygnały nadawane przez semafory. Ponieważ je zlekceważył, nie zdążył wyhamować i uderzył w tył drugiego pociągu. - poinformował w poniedziałek PAP rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Koninie Jacek Górski.
Dodał, że dla prokuratury istotne znaczenie miały ustalenia specjalnej komisji, powołanej przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego do wyjaśnienia przyczyn wypadku z listopada ub. roku. Według komisji zasadniczą przyczyną zderzenia dwóch pociągów towarowych było niezatrzymanie się przez maszynistę pociągu PKP Cargo przed semaforem sygnalizującym "Stój". Ustalono przy tym, że urządzenia sterowania ruchem kolejowym i łączność kolejowa działały sprawnie.
Do zdarzenia doszło kwadrans przed północą 16 listopada 2006 roku na trasie kolejowej ze Śląska do Trójmiasta. Prowadzony przez Stanisława Z. pociąg z cementem uderzył w tył pociągu z miałem węglowym. Mężczyzna zginął, zniszczone zostały nie tylko elektrowóz i kilka wagonów, ale też trakcja elektryczna na długości ponad pół kilometra i nasyp kolejowy.
Szkody spowodowane przez tę katastrofę, w tym także koszty związane z opóźnieniami pociągów regionalnych i towarowych jeżdżących tą trasą, oszacowano łącznie na blisko 1,5 mln zł.
Usuwanie skutków wypadku na trasie kolejowej - odbudowa nasypu i trakcji - trwało kilkanaście dni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Śro 7:16, 09 Maj 2007    Temat postu:

Brawo dla tych panów , którzy martwią się czy ET22 zostanie wyklepana...
Doszło do katastrofy, zginął tam człowiek, mechanik..ale główny temat to czy ET22 wróci do służby i jak ma pogiętą ramę...
Panowie może by z tą sprawą otworzyć osobny temat z szacunkiem dla zmarłego. Czym jest ta kupa żelastwa w porównaniu z życiem człowieka, choćby nawet wypadek był z jego winy... Myśle że warto poświęcić 10 lokomotyw, ale żeby on żył!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:47, 09 Maj 2007    Temat postu:

@GRAND, równie dobrze możesz mieć pretensje do "Rynku Kolejowego" bo, oprócz wzmianki, że sprawcą wypadku był maszynista PKP Cargo jest jeszcze cała litania jakie to w wyniku wypadku powstały straty.
Moim zdaniem nikt z userów wypowiadających się w tym temacie nie wykazał braku szacunku dla Zmarłego, nikt też nie pisał, że przez Niego uległa rozbiciu taka czy inna lokomotywa.
Odszedł człowiek, cześć Jego pamięci. Musimy jednak pamiętać, że życie toczy się dalej...
Odniosę się jeszcze do Twojego postu w temacie zderzenia BR231 z ET41. Pisałeś tylko o stratach, co z czym połączą oraz kto co funduje. Napewno w tym zderzeniu byli ranni, to także ludzkie tragedie i chociażby przez szacunek należy się wzmianka o stanie ich zdrowia po zderzeniu. Jak rozumiem gdyby w wyniku zderzenia był ofiary śmiertelne przez szacunek nie napisałbyś tego postu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Czw 8:51, 10 Maj 2007    Temat postu:

w wypadku BR231 i ET 41 nie było rannych!!..nawet poważniejszych stłuczeń nie było ( i dzięki Bogu).Tylko rutynowa obserwacja lekarska. Mechanik z PKP Jakubik uciekł do tyłu maszyny, a ekpia z BRrr instruktor Nowak i dwóch didżejów z UTK-u została w kabinie czołowej i dzięki temu przeżyli!!! Bowiem BR-ki mają to do siebie, że kabiny nie są miażdzone tylko wyginane, miażdży się przedewszystkim przefdsionek za kabiną między nią a maszynownią. Nawet rama maszyny jest cała..lok wygląda po prostu jak by była złamana, dlatego naprawa maszyny wymaga głównie wymiany pudła. Inaczej jeśli chodzi o inne typy lokomotyw, np. właśnie o ET41 w przypadku zderzenia kabina zostaje miażdżona...więc tylko ucieczka jak najadalej...
I tak chłopakom dzięki Bogu nic się nie stało.
Znam osobiście swojego byłego instruktora oraz mechanika z PKP..więc wiem co i jak, poza tym w wypadku uczestniczyła moja firma, więc jestem w temacie...
Rynek kolejowy to czasopismo, gazeta, media, informator itp., który przedstawia tylko fakty takimi jakie są...to nie forum prywatnie wypowiadających się osób..
Nie mówie przez kogo uległa rozbiciu maszyna, ale opowiadanie o samych stratach materialnych odsuwa w cień tragedię człowieka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Czw 8:54, 10 Maj 2007    Temat postu:

w wypadku BRki z ET41 pisałem tylko o stratach materialnych, bo tylko takie były i trzeba za to dziękować..bo ze śmiercią ludzka żadne straty materialne nie mogą się równać!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Nie 22:39, 13 Maj 2007    Temat postu:

GRAND napisał:
Brawo dla tych panów , którzy martwią się czy ET22 zostanie wyklepana...
Doszło do katastrofy, zginął tam człowiek, mechanik..ale główny temat to czy ET22 wróci do służby i jak ma pogiętą ramę...
Panowie może by z tą sprawą otworzyć osobny temat z szacunkiem dla zmarłego. Czym jest ta kupa żelastwa w porównaniu z życiem człowieka, choćby nawet wypadek był z jego winy... Myśle że warto poświęcić 10 lokomotyw, ale żeby on żył!!!



Z szacunku do tego człowieka nie powinno wspominać sie o tym nieszczęściu na publicznym forum. Ty jako pierwszy napisałeś o tragedii tego człowieka i teraz zadaj sobie pytanie: kto tu jest niepoważny? Zastanów się człowieku czy rozmowa o śmierci jest tutaj na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Pon 7:19, 14 Maj 2007    Temat postu:

Co ty gadasz??
Przecież nie ja założyłem ten temat..
to równie dobrze gazety by musiały nie pisać o ofiarze wypadku, czy ofiarach innych nieszczęść ze w zględu na szacunek...
To że napisałem że jest to tragedia, to jestem niepoważny..?? Co ty bredzisz
Ja o żadnej śmierci nie rozmawiam, nie wiem czy jest ona na miejscu czy nie(zdań może być wiele...), akurat dotyczyła tego wydarzenia, a jest to forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Wto 21:19, 15 Maj 2007    Temat postu:

Przeczytaj jeszcze raz mój post ze zrozumieniem, jak wszystko dokładnie przeczytasz to się wypowiedz. Tak po za tym temat był o maszynach, które brały udział w wypadku a nie o osobach, do których Twoja wypowiedź jako pierwsza w tym temacie się odnosi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Wto 23:13, 15 Maj 2007    Temat postu:

Szefie przeczytaj i ty dokładnie moje wypowiedzi. Mówie że pisanie tylko o stratach materialnych i żałowanie tego że ta i ta maszyna już nie będzie jeździć przyćmiewa śmierć, tragedię człowieka-maszynisty. Kiedyś byłoby to nie do pomyślenia, to trochę boli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRAND




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PCC RAIL

PostWysłany: Wto 23:18, 15 Maj 2007    Temat postu:

chciałem spytać tak na marginesie, mam ostrzeżenie 1/5 co to oznacza i za co..?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Śro 23:13, 01 Sie 2007    Temat postu:

Minęło już trochę czasu od wypadku i stąd pytanie głównie do Ciebie Pawle: czy byczek 22-798 wrócił już do służby?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 11:14, 04 Sie 2007    Temat postu:

AdrianD napisał:
Minęło już trochę czasu od wypadku i stąd pytanie głównie do Ciebie Pawle: czy byczek 22-798 wrócił już do służby?


Faktycznie, minęło sporo czasu. Byczek jak stał tak stoi "pod chmurką" przed halą. Kiedy (i czy w ogóle) wróci do służby - nie wiadomo. W każdym bądź razie skreślony nie jest, więc zawsze jakaś nadzieja istnieje.
Niedawno dołączył do niego 279, który 14.06. prowadząc pociąg 459981 uderzył na przejeździe kolejowym w ciężarówkę wiązącą drewno w Kędzierzynie Koźlu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 17:14, 06 Lis 2007    Temat postu:

ET22-798 jednak nie będzie naprawiana ze względu na zbyt wysokie koszty. W chwili obecnej oczekuje na skreślenie z inwentarza.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin